پروژه فاز ١٢ پارس جنوبی


پروژه فاز١٢ از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه جنوب شرقی این مخزن قرار گرفته است. تاسیسات فراساحل این پروژه در حدود ١۴۵ کیلومتری نوار ساحلی قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (پارس ٢) با مساحتی در حدود٢٢٠ هکتار قرار دارد.
این پروژه شامل حفاری ۴۵ حلقه چاه بر روی چهار سکوی سرچاهی می باشد. گاز و میعانات گازی استخراج شده از این چاهها پس از استخراج از طریق سه خط انتقال گاز زیردریایی به طول تقریبی ١۴۵ کیلومتر به تاسیسات خشکی در منطقه تمبک ارسال میگردد.
گاز ترش پس از شیرین سازی در ۶ ردیف فرآورش گازی جهت استفاده داخلی به خط لوله سراسری تزریق می گردد. میعانات گازی جدا شده در پالایشگاه نیز توسط خط لوله زیر دریایی و SPM صادر می گردد.
در سال گذشته با راه اندازی و بهره برداری این پالایشگاه، گام مهمی جهت تولید و تامین گاز شیرین کشور برداشته شد. این دستاوردهای ملی، تحسین و تقدیر جامعه نفت و گاز کشور را به دنبال داشته است.
پتروپارس مفتخر است که توانسته است با تکیه بر توان داخلی و مدیریت ایرانی، بزرگترین پروژه تاریخ نفت ایران را با بالاترین استانداردهای روز دنیا، بهره برداری نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما