واحد الفین پتروشیمی ایلام در شش ماهه نخست سال ۹۶ به بهره برداری می رسد


به گزارش ایلام پویا، پتروشیمی ایلام که در سال ۸۲ پس از ۱۳ سال، با راه اندازی واحد پلی اتیلن اکنون در مرحله تولید پلی اتیلن است، عمده واحدهای جانبی در آن به بهره‌برداری رسیده است.
فاز اول این شرکت اکنون در مدار تولید قرار دارد و ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن را دارا می‌باشد ولی به دلیل عدم تامین خوراک لازم با حدود ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌نماید.
واحد مادر پتروشیمی که قلب هر پتروشیمی می باشد الفین است که با پیشرفت حدود ۳۳ درصد و پس از وقفه دوساله در اواخر سال ۹۳ دوباره وارد فاز اجرایی شد.
واحد الفین یا فاز دوم شرکت پتروشیمی ایلام و همزمان واحد گوگردزدایی نیز در مرحله اجرایی قرار گرفته است.
واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام یکی از بزرگترین واحدهای الفین در کشور است و پس از پشت سرگذاشتن مشکلات عدیده‌ای از ابتدا تاکنون از اواخر سال ۹۳ با تغییرمدیریت این شرکت وارد فاز اجرایی شد و برای بررسی آخرین وضعیت این واحد گفتگویی با مهندس “زاهد سفیدانی” معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام انجام شده که در ادامه می آید.
سفیدانی در ابتدا با بیان اینکه از بهمن ماه سال ۹۳ به شرکت پتروشیمی ایلام اضافه شده است، گفت: والاترین هدفی که باعث شد در این شرکت حضور داشته باشم، به بهره برداری رساندن پروژه الفین به عنوان قلب شرکت پتروشیمی ایلام است.
معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه در ابتدای حضور در این پروژه فقط مقداری” سیویل ” و تجهیزات به صورت ناقص نصب شده بود ادامه داد: از ۵۰ کیلومتر موجود از عملیات لوله کشی زیرزمینی فقط ۲۰ کیلومتر آن انجام شده بود و عملیات هیدروتست انجام نشده بود.
وی افزود: تجهیزات خریداری شده نیز بدون نصب و جوشکاری و “attachment” از قبیل پدها و کلیپ ها به صورت ناقص به شرکت حمل شده بود و عدم تامین متریال‌ پایپینگ و مبدل ها و تجهیزات برقی و کنترلی و همچنین عدم ساخت بیش از ۶۰ درصد از اسکلت فلزی مورد نیاز از مهمترین مشکلات این پروژه بود.
معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام با ذکر این نکته که با تلاشهایی که توسط مدیرعامل و مجموعه همکاران در پتروشیمی صورت گرفت کلیه ۸۳ مبدل به وزن ۲۸۰۰ تن در طول یک سال طراحی، ساخت و نصب گردید خاطرنشان کرد: باقی مانده بولیت های هیدروژن در این مدت ساخته و نصب شده و بیش از ۵ هزار تن اسکلت فلزی ساخت و نصب شده اند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما